Om os

New Shoes & Wear er en ny butik beliggende i Viborg Centrum

Nyt koncept. Sko og tøj. Høj kvalitet. Lave priser!

vores historie

Vi sætter pris på en god handel! Det er nok der det hele starter. Nogle gange undre man sig over, hvordan butikkerne kan sætte specielle varer ned, til næsten igen penge – og WOW man sparer 70% på disse ting! Det kan de da umuligt tjene på! ….

Efter man har været selvstændig i et par år, finder man ud af at tingene faktisk ikke altid er så dyrer at købe hjem. Mange vælger egentlig bare at sælge tingene dyrt, og derved få en rigtig høj profit. – I mange tilfælde fordi producenten bestemmer.

Det vil vi prøve at lave om på..

Derfor kom vi på et nyt koncept. Sælg kvalitet, til billige penge! Tjen mindre – gør flere glade!

Er det dyrt bare fordi der står Nike? JAH…. Bliver tingene ikke lavet samme sted? JO!!….

Man kan sagtens få lige så fed en kvalitet ud af ukendte mærker. Og vi vil prøve om vi kan åbne folks øjne lidt mere op, for det ukendte. Vi har nogle skønne varer, som bare skal ses!

Alle er meget velkommen til at komme ned i butikken og se og mærke, vi kan garantere at man ikke bliver skuffet 🙂

Desuden har vi ikke nogle varer til priser over 500 kr.!! ..

søger du noget?

se de mest stillede spørgsmål nedenfor

FAQ

Det er nemt at bestille varer hos New Shoes, har du brug for en mere specificerede oversigt over hvordan du bestiller hos os, så kan du klikke lige her

Hos Newshoes er det nemt og sikkert at betale med betalingskort.

Du kan betale med alle slags kort hos newshoes.dk. VisaDankort, Visa og MasterCard, JBC, Diner’s Club, American Express.

Du kan også betale med Klarna, her kan du udskyde din betaling, eller dele beløbet op, så du ikke behøver at betale det hele på engang.

Vi hæver først beløbet på dit kort, når ordren forlader vores lager.

Newshoes.dk bruger Quickpay som er en betalingsportal, der gør det sikkert at betale med kort.

Vi har dag til dag levering. Hvis du bestiller inden klokken 15:00 så har du din pakke dagen efter.

Vi leverer med PostNord.

Når vi har gjort din pakke klar til levering, så får du en mail med dit tracking nummer, så du kan følge din pakke. Det kan du tjekke, ved at klikke på linket nedenfor. (åbner op i ny fane)

PostNord Track&Trace

Modtager du en pakke, der har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadiget pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering.

Er skaden ikke synlig ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. Det er klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt skaden opdages.

PostNord’s kontaktoplysninger
Tlf: 70 70 70 30
https://www.postnord.dk/kundeservice

Er din vare defekt eller beskadiget, kan du selvfølgelig foretage en reklamation. For at kunne behandle din reklamation kan du kontakte os direkte på telefon 29 84 15 65, anvende vores kontaktformular, eller sende os en e-mail på service@newshoes.dk. Det eneste du skal gøre er kort at beskrive fejlen eller manglen.

Vi har lavet en aftale med PostNord, så det bliver så nemt som muligt, at returnere!

Man kan desværre aldrig vide om skoene passer. Der er så mange forskellige mærker og de svinger meget i størrelsen. Så hvis du får et par sko hjem, som du ikke passer, eller de bare ikke lige er det du forventede. Jamen så er det intet problem at returnere igen.

Der vil altid blive sendt en returlabel, med i din pakke. Så kan du nemt kan sætte den på fragtposen igen, og sende den tilbage. Det eneste du skal gøre, er at informere os om det på vores mail: retur@newshoes.dk.

Er din forsendelsespose gået helt i stykker, kan du bare tage en alm. bægerpose. Så sætter du returlabelen fast ovenpå, og afleverer den ved det nærmeste posthus.

Dem finder du her

Fortryd dit køb inden 14 dage

Køb over internettet kan du fortryde i op til 14 dage efter, du har modtaget varen.

Fortrydelsesretten på 14 dage gælder, når du handler i danske netbutikker eller netbutikker i et andet EU-land.

Varens stand ved fortrydelse

Produkter skal fremstå som nye, når du sender retur, så butikken kan sælge dem videre. Du må gerne pakke købet ud. Tøj må du prøve, men du må ikke tage det på til en fest. Og du må pakke printeren ud og undersøge den, men du må ikke printe på den.

Fortrydelsesretten mister du ikke, hvis din vare er blevet skadet eller bærer præg af at være brugt. Men du kan risikere at skulle betale ekstra, hvis varen har mistet værdi, som dit brug er skyld i.

Varen kan godt være værdiløs efter brug, og så kan du ikke få dine penge retur. Det er i første omgang sælgeren, der vurderer varens eventuelle værdiforringelse. Du kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er uenig i sælgerens vurdering.

Sådan klager du til forbrugerklagenævnet

Refundering

Overholder din fortrydelsesret de rette krav, kan du få alle dine penge refunderet igen. Det sker indenfor nogle dage efter vi har modtaget din returpakke.

Reklamationsret i to år

Købeloven giver dig to års ret til reklamation

Købeloven dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.

Læs mere om mangler ved vare

Din mulighed for at få ret i en reklamation kan dog ophøre, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ikke er beregnet til at holde i to år, eller den ved naturlig brug er slidt op inden fristens udløb.Læs mere om dine rettigheder, hvis du handler med en privatperson.

Reklamation: Løsningsmuligheder

Viser en vare sig at have en fejl eller mangel, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger. Dine valgmuligheder er:

  • Du kan få varen byttet til en ny vare
  • Du kan få et afslag i prisen
  • Du kan få pengene tilbage – hæve købet

Vælger du at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan vi dog afvise dit krav, hvis vi i stedet kan tilbyde dig at at få varen ombyttet.

Ombytning – hvad er det?

Det er ombytning, når den vare, du har købt, har en fejl, som sælgeren er ansvarlig for, og du får leveret en ny vare. Den nye vare, du får leveret, skal være magen til den, du købte. Det vil sige samme farve, samme model, samme funktioner – helt magen til.

Varen skal være fabriksny. Du kan dog komme ud for, at vi kan tilbyder dig en nyere model, hvis den, du oprindeligt købte, ikke længere kan skaffes. Du bestemmer selv, om du vil tage imod det tilbud.

Når du får ombyttet en vare, skal du have en ny to-årig reklamationsret, der løber fra den dag, hvor du får den nye vare leveret.

Afslag i prisen

Du kan få et afslag i prisen, når du har modtaget en vare med fejl, som New Shoes er ansvarlig for. Beløbets størrelse er svært at fastsætte, men det skal være ”passende”. Er der tale om en fejl, vil det typisk være, hvad det vil koste at få en anden til at reparere varen.

Er det fx en plet, kan det være forskellen på varens værdi med og uden pletten.

Et afslag i prisen vil typisk komme på tale, hvis der er tale om en mindre mangel, og du derfor ikke har ret til at få pengene tilbage, og det enten ikke er muligt eller uforholdsmæssigt dyrt at ombytte eller på anden måde afhjælpe. Det kan også komme på tale ved mangler på varer, der er meget slidte, eller hvis du selv foretrækker et afslag i prisen, frem for at varen fx skal sendes retur.
New Shoes kan afvise dit ønske om at få et afslag i prisen, hvis vi i stedet kan sende et par nye sko.

Ophæve købet

Når du leverer varen tilbage og får dine penge igen. Det beløb, du har krav på, er det, du i sin tid betalte for varen og ikke det, varen koster på det tidspunkt, hvor købet ophæves.

Er varen fx i mellemtiden kommet på udsalg, skal du som udgangspunkt have den fulde pris tilbagebetalt og ikke kun udsalgsprisen.

Hos New Shoes kan du oprette en kundekonto, så det bliver nemmere at bestille dine varer og se dine ordrer.

Log ind eller opret en ny konto HER.

Se hvordan du gør HER.

Her du spørgsmål om andet, er du meget velkommen til at tage kontakt til os.

Se mere information nedenfor.

Kontakt

Du kan også kontakte os på facebook, eller udfylde kontaktformularen her

  • info@newshoes.dk
  • +45 29841565

Viborg

Sct. Mathiasgade 45a
8800 Viborg
Danmark

Social

Vi er på de sociale medier. Følg os og hold dig opdateret med de nyeste varer og fantastiske tilbud.